måndag 24 augusti 2009

Vemodet rullar in

Det är nu som det stora vemodet rullar in. En bra strof i en bra låt. Idag är en sådan dag. Vemodigt för att bägge mina ungdomar lämnar sitt barndomshem. Det vill säga oss föräldrar här hemma i Salsåker. Det är verkligen tomt och som alltid vid en stor förändring och när man går in i ett nytt skede är det jobbigt att ställa om. Vad ska vi nu hitta på vi två?

Både Eleonore och Stefan bor från och med nu i Uppsala. Som ni kan gissa är det studier som gäller. Jag önskar er båda innerligt lycka till och är övertygad om att ni når framgång!


Märkligt i alla fall att denna stad har och haft sådan dragningskraft på vår släkt - på mamma Gunvors sida. Som mest hade jag fyra mostrar där, plus många kusiner med familjer...Till och med jag var ju och jobbade som informatör på Kyrkokansliet ifjol.

Vad jag nu kommer att syssla med är oklart. Ska på anställningsintervju endera dagen - ett projektledarjobb som jag gärna tar. Som alternativ börjar jag en högskolekurs i kommunikation för att bygga på min grundkompetens. En termin i Sundsvall börjar om en vecka. Ännu en krävande omställning väntar - men jag väljer att se det som en utmaning som bör löna sig.


Den utlovade fortsättningen på bloggföljetongen om "Fjärilar" kommer kanske imorgon eller någon av de närmsta dagarna - så missa inte att gå in på denna blogg - två delar återstår.



Så går en dag ifrån vårt liv, och kommer aldrig åter...

1 kommentar: