måndag 3 augusti 2009

Broinvigning

Även om inte vädret varit perfekt alla dagar i sommar så njuter jag storligen av att strosa ute på vår tomt i Salsåker. Men kommer på så mycket fantasifullt...
I takt med stigande ålder försöker jag bli mer ambitiös för var säsong. Från ett riktigt lågt utgångsläge planterar jag fler blommor, sätter ut fler dekorationer, letar vackra stenar som läggs ut o.s.v.
Trots att jag troligen aldrig blir någon trädgårdsfantast så är det som sagt njutbart att tillbringa fina dagar ute. Särskilt som vi nu också kan välkomna gäster och oss själva med en inbjudande entré. Den gamla bron har tjänat ända sedan vi flyttade hit 1986! Men den var inte vacker, såg nästan provisorisk ut, och hade börjat knaka ororande…Så vi lejde en snickare. Vill passa på att tacka Peter Norlander för ett bra jobb och Alliansregeringen med Maud Olofsson i spetsen för ROTavdraget.
Utanför vår mysiga veranda står nu en splitter ny bro som vi säger här i Norrland. Alltså en farstutrapp. Så ikväll blir det broinvigning med några grannar. Övriga som blir nyfikna är välkomna att titta förbi!

Ja, egentligen hade jag ju tänkt berätta om fjärilar – både de som är ute på tomten och i magen i detta inlägg. Men ingen orkar ju läsa långa texter nuförtiden. Så jag slutar här och hälsar dig läsare: Gå in på min blogg igen, vilken dag som helst kommer fortsättningen på storyn om vad en promenad på tomten kan inspirera till för tankar – om livet och världen…

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar