måndag 24 augusti 2009

Fjärilar del 2

Fjärilar var det ja. Fjärilar i magen närmare bestämt. Det hade jag i torsdags. Då var det nämligen snabbhet i tanke men framför allt fingrar som gällde. Jag hade kvalat in till gänget som sitter i en TV- studio för att ta sig till "Heta stolen" där jag eventuellt tjänar en slant, som mest 1 miljon. Nog var det fjärilar i magen alltid!

Programmet heter Postkodmiljonären.
Det blev en häftig heldag (det tar nästan en halv dag att spela in en halvtimmes program) med proffsiga tv-människor och trevliga medtävlande.

Enligt ett kontrakt jag skrivit på får jag inte avslöja hur det gick -ännu. Men vill ni veta så är programmet tänkt att sändas i TV4 (ev. fredag 4 sep) lördag 5 september och fredag 11 september (möjligen lördag 12 september).
Skulle ni missa det kan det hända att jag återkommer med rapport om resultatet i denna blogg.

Oavsett detta så utlovas härmed tredje och sista delen i min mini-följetong om fjärilar nästa gång du läser denna blogg. Och jag lovar att det blir den mest filosofiska och förhoppningsvis därmed den som sätter störst spår i dina egna tankar.

Så går en dag ifrån vårt liv, och kommer aldrig åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar