lördag 20 juni 2009

Youtube

I en krönika på http://www.resume.se/ den 28 maj 2009 skriver Nina Åkestam "Barack Obama lyckades inte för att han fanns på Youtube, han lyckades för att han var intressant och hade något att säga".

Jag vill hålla med henne, men vid närmare eftertanke menar jag följande: Vara vem det vara må, för att "lyckas" måste du BÅDE ha något att säga - och därmed vara intressant - OCH vara med där du hörs / syns / märks. Syns du inte finns du inte...Vet ingen om dig så hjälper det inte hur bra du än är. Å andra sidan så är det bara undantagsvis som de ointressanta väcker uppmärksamhet. Är du bra märks det förr eller senare.

För egen del vill jag givetvis att några läser denna blogg och uppmärksammar annat jag skriver och säger i olika sammanhang. Det handlar både om att bli bekräftad, bekräfta andra och att i bästa fall påverka - göra skillnad.
Det börjar bli dags för mig att marknadsföra denna blogg och mig själv bättre!

I dagarna är det sommarsolståndet och årets längsta dagar är förbi - så tiden är knapp...
Gör något bra av din morgondag! Bekräfta någon du möter!

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar