onsdag 16 december 2009

Alla dessa bussar

Ja nu är det ännu mera vinter - omkring 20 grader kallt! Och lagom mycket snö. Lite väl kallt men bättre än att gå i blött plask med läderkängorna.
Det är OK att bo i Övertorneå och skolan är skaplig. Själva utbildningen får en 3 på skala 1 till 5.

Eftersom det tar en hel dag att åka hem till Nordingrå så blir det bara en helg i månaden. Dessutom ekonomin räcker inte till mer heller.
Trots detta sagt så har jag åkt buss som aldrig förr denna höst!
För redan på min andra dag här uppe blev jag kallad till anställningsintervju i Övik. Och senare samma vecka var jag på en kurs i Stockholm för att veckan därpå åka dit igen för ännu en intervju. Och så en del inbokade träffar plus "vanligt" familjeliv och umgänge därhemma i Salsåker ett par helger.

Ja alla dessa bussar! Det är inte så förfärligt som jag fasat för. Men inget man längtar efter heller. Fördelen är att hinna sova och läsa (både plugg och nöje)Däremot tar det tid och är obekvämt och ibland blir man hungrig.

Men i fredags och påföljande helg var jag kvar här i Övettorneå. Vi i studiegänget hade fest KUL! befriande att träffas utanför skolmiljön. Och i söndags var jag på gudstjänst i den fina kyrkan.

Saknar faktiskt sammanträden därhemma! Fast nu längtar jag mest hem till julhelgen.

Så går en dag ifrån vårt liv, och kommer aldrig åter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar